אודות המטפלת
אני פסיכולוגית קלינית מומחית, M.A בפסיכולוגיה קלינית של הילד מאוניברסיטת תל-אביב. מספר רישום בפנקס הפסיכולוגים של משרד הבריאות 7743, מספר רישיון מומחה 25290

ניסיוני הקליני כולל עבודה נרחבת עם מבוגרים, ילדים ונוער בעלי דרגות קושי שונות. לאורך השנים צברתי ניסיון בעבודה עם אוכלוסיות מגוונות, החל מטיפול בניצולי שואה במסגרת "עמך", טיפול באנשים עם ויסות רגשי נמוך והפרעות אישיות במסגרת מכון "אופק" וטיפול במגוון הקשיים הרגשיים המאפיינים את האוכלוסייה הכללית במסגרת קופת חולים "לאומית" ובמסגרת השירות הפסיכולוגי החינוכי בהוד השרון. בקליניקה אני מטפלת בין השאר בנפגעי תקיפה מינית ואני רכשתי הכשרה בטיפול התייחסותי בטראומה מינית. נוסף לאלה, צברתי ניסיון כמאבחנת קלינית במרכז "עלם" לטיפול בילדים ונוער שתקפו מינית, וניסיון כמאבחנת פסיכו-דידקטית בשפ"ח הוד השרון ובמרכזי האבחון של תל"ם ומאו"ר.

בגישתי הטיפולית אני מאמינה בגישה אינטגרטיבית, אשר משלבת הבנות מתוך הגישה הדינאמית תוך שילוב כלים טיפוליים עכשוויוים ומבוססי מחקר.

אני מאמינה שהטיפול הפסיכולוגי צריך להתאים את עצמו למטופל ולא שהמטופל יאלץ להתאים את עצמו לטיפול. משום כך רכשתי לאורך השנים כלים מגוונים באמצעותם הטיפול מותאם לצרכים ולמזג של המטופל, דוגמת: DBT (טיפול דיאלקטי התנהגותי לטיפול בקשיים בויסות הרגשי), CBT (טיפול קוגניטיבי התנהגותי לטיפול בחרדה), שיטות עכשוויות מתוך הגל השלישי של הטיפול הקוגניטיבי ההתנהגותי הכוללים מיינדפולנס ו-ACT (Acceptence Commitment Therapy).

גוף ונפש - היבט חשוב נוסף בעבודתי הוא ההתייחסות לאדם על גופו ונפשו כאחד שלם. עם השנים רכשתי ניסיון רב בטיפול בשיטות של פסיכותרפיה ממוקדת גוף, כגון דמיון מודרך, SE ו-EMDR, אשר מביאים להקלה מהירה של קשיים הקשורים לחרדה ובעיקר לחרדה פוסט טראומטית.

עבודה עם ילדים – בעבודתי כפסיכולוגית בשירות הפסיכולוגי החינוכי צברתי היכרות מעמיקה עם מערכת החינוך. בעבודתי עם ילדים אני דוגלת בעבודה מערכתית בשיתוף עם המסגרות השונות בהן הילד לוקח חלק. בהתאם לכך, הטיפול בילד נעשה במקביל להדרכת הורים תוך ראייה משפחתית דינאמית ותוך קשר והנחייה של בית-הספר עפ"י הצורך. בנוסף, אני מתייחסת במלוא תשומת הלב להיבטים נוירולוגיים כגון מזג, ליקויי למידה, הפרעת קשב וריכוז, יכולות קוגניטיביות ושפתיות וכד' מתוך הבנת ההשלכות של היבטים אילו על התפקוד הכולל של הילד והסכנה של אבחון שגוי לנוכח קשיים מסוג זה.

אני מאמינה בחשיבות של השימוש באמצעי ביטוי מגוונים עפ"י גילו והעדפתו של המטופל: קלפים טיפוליים, משחק, יצירה ואמצעי המחשה שונים ומגוונים דרכם יכול כל מטופל למצוא את הדרך להמשיג ולבטא את המתרחש בו.

בהדרכת הורים מטרתי היא הגברת ההבנה והתקשורת בין ההורה לילד וחיזוק מערכת היחסים בין כל אחד מההורים לבין ילדו. הדרכת ההורים נעשית מתוך עמדה פנומנולוגית, כלומר גישה המייחסת לכל ילד ולכל הורה עולם ומלואו. זאת להבדיל מגישות אשר מציעות פתרונות זהים ושבלוניים לכל מגוון הקשיים השונים. איני מתייחסת להורות כמשימה טכנית שניתן להתמודד איתה באמצעות ספר הוראות אחיד. הפיכתנו להורים יעילים ושבעי רצון הינה משימת חיים ייחודית, בה אנו מתפתחים כל הזמן ביחד עם ילדינו. בהדרכת הורים אני מסייעת בחילוץ ההורים מתחושות של תסכול וחוסר אונים ועוזרת ביצירת מערכות יחסים מהנות ומספקות בתוך המשפחה.

אני רואה בכל מפגש הזדמנות לצמיחה משותפת. אשמח לענות לכל פנייה בטלפון או בכתובת הדוא"ל המופיעים למטה כדי להתחיל בעבודה משותפת.