טיפול בילדים
כולנו רוצים להבטיח לילדינו ילדות מאושרת, לראות אותם מחייכים ומצליחים ולדעת שהכנו אותם היטב לחיים. מהר מאוד מגלה כל הורה שהמשימה קשה ורצופת מכשולים. למה הילד כל כך מתעקש? למה היא לא מקשיבה לנו? למה כל כך קשה להעיר אותו בבוקר? למה היא משקרת? למה הוא לא רוצה לאכול? כל הסימפטומים הללו ואחרים, עלולים להצביע על קושי רגשי הדורש התייחסות וטיפול.

מצוקה נפשית אצל ילדים לובשת צורות מגוונות ומתבטאת באופן שונה מאשר במבוגרים, וילדים אף חסרים את השפה באמצעותה יוכלו להסביר מה מטריד אותם. לעיתים קרובות הילד אינו מבין בעצמו מהו הדבר המעורר בו מתח. אז, רק התנהגותו חסרת השקט משקפת את הסערה בפנים, כשהנפש מוצאת פורקן דרך התנהגות. מצב זה עלול להחמיר את מצוקתו של הילד, היות שלעיתים התנהגותו, הנובעת ממצוקה, תתפס כבעייתית והדבר יעורר כלפיו כעסים ותסכול נוסף.

טיפול פסיכולוגי בילדים צעירים נעשה באמצעים לא מילוליים, של משחק ואמנות. אמצעים מיוחדים אלה נותנים אפשרות לבטא את המתרחש בפנים. פסיכולוג ילדים מלווה את התהליך ועוזר לילד לקשר מילים לתכנים שהוא מבטא.

בנוסף, טיפול זה מלווה תמיד בהדרכת הורים ולעיתים קרובות הטיפול נעשה במשותף עם ההורה ממש, טיפול המכונה טיפול דיאדי (טיפול הורה-ילד). הדרכת ההורים מסייעת להורים להבין מהי הסיבה לקשייו של ילדם תוך הקניית מיומנויות אפקטיביות להתמודדות עם הקשיים. הדרך לריפוי הילד עוברת תמיד דרך ההורים, המלווים אותו לאורך כל חייו.



"...מקור לבלבול הוא ההשערה קלת הדעת שאם יגדלו אמהות ואבות את תינוקותיהם ואת ילדיהם כהלכה, ימעטו הצרות והקשיים. אין דבר רחוק מזה!" ד. ו. ויניקוט, משחק ומציאות.